Pozanimajte se, kaj vam prinaša preoblikovanje Vzajemne. Obiščite Izvedite več o preoblikovanju Vzajemne PREOBLIKOVANJE PREOBLIKOVANJE

Pogosta vprašanja

  • Ni zadetkov
  • Statusno preoblikovanje Vzajemne

      Postopek statusnega preoblikovanja Vzajemne poteka v skladu z Zakonom o statusnem preoblikovanju Vzajemne zdravstvene zavarovalnice d. v. z., ki ureja preoblikovanje Vzajemne iz družbe za vzajemno zavarovanje v delniško družbo. Deleži upravičencev, ki jih je 831.000, so določeni na podlagi cenitve premoženja Vzajemne na dan 31. 12. 2023. Vzajemna v postopku sledi vsem zakonskim določilom in upošteva v zakonu določene roke za izvedbo izplačil deležev upravičencem.

      V januarju in februarju 2025 so upravičenci prejeli obvestila o svojih pravicah po navadni pošti, o nadaljnjih korakih pa jih sproti obveščemo prek spletne strani www.vzajemna.si/preoblikovanje in medijev.

      Upravičenci so vsi člani Vzajemne na dan 31. 12. 2023. Članstvo vključuje vse zavarovance, ki so imeli na ta datum pri Vzajemni veljavno zavarovalno pogodbo s trajanjem eno leto ali več. Upravičenci so bili o višini deleža in načinu izplačila obveščeni po pošti.

      Določitev deležev ustanovitelja (ZZZS) in posameznih upravičencev je izvedel pooblaščeni ocenjevalec vrednosti podjetij, ki ga je imenovalo Ministrstvo za finance. Izračun je pregledal in potrdil pooblaščeni revizor, prav tako imenovan s strani Ministrstva za finance.

      Delež posameznega upravičenca temelji na deležu premije, obračunane vsakemu upravičencu, v razmerju do skupno zbrane premije. Poenostavljeno povedano, delež posameznega upravičenca je določen kot delež njegove premije v skupni premiji. Ta delež je izražen bodisi v številu delnic (pri čemer ena delnica pomeni en evro) bodisi v denarnem znesku in odstotkih, kar je navedeno v obvestilu, poslanem upravičencem po pošti.

      Vse upravičence smo obvestili po pošti v januarju in februarju 2025. Če kdo obvestila ni prejel ali ga je izgubil, se lahko obrne na katero koli poslovno enoto ali klicni center Vzajemne (080 20 60). Z ustrezno identifikacijo bo prejel vse potrebne informacije.

      Upravičenci z deležem v višini do 120 evrov prejmejo izplačilo v denarju, razen če na predpisanem obrazcu izrecno zahtevajo izplačilo v obliki delnic (1 delnica = 1 evro).

      Upravičenci, katerih delež ne presega 120 evrov,  ste delež v delnicah lahko zahtevali do vključno 27. 2. 2025.

      Če nam še niste sporočili transakcijskega računa za nakazilo, to lahko storite prek povezave Vzajemna - Vnos/sprememba TRR za izplačilo deleža pri preoblikovanju Vzajemne

      Upravičenci z deležem, večjim od 120 evrov, bodo prejeli delnice. V skladu z Zakonom o statusnem preoblikovanju Vzajemne delnic ni mogoče pretvoriti v denarno izplačilo.

      Upravičenci do deleža v višini do 120 evrov so imeli za odločitev glede prevzema delnic 15 dni časa od datuma, za katerega velja, da jim je bila pošiljka vročena oziroma najkasneje do 27. 2. 2025 Datum vročitve je bil naveden v obvestilu, ki so ga prejeli po pošti. Če se niso odločili za izplačilo deleža v delnicah, morajo na obrazcu navesti TRR, kamor naj se delež izplača Če nam še niste sporočili transakcijskega računa za nakazilo, to lahko storite prek povezave Vzajemna - Vnos/sprememba TRR za izplačilo deleža pri preoblikovanju Vzajemne

      Upravičenci z deležem, večjim od 120 evrov, lahko delnice v dveh letih od uvrstitve na borzo (predvidoma v začetku 2026) prevzamejo pri Centralni klirinško depotni družbi d. d. (KDD) in jih prenesejo na trgovalni račun pri borznem članu (borzni hiši ali banki).

      Če upravičenec do deleža v višini do 120 evrov ni sporočil svoje odločitve, da namesto izplačila prejme ustrezno število delnic Vzajemne, v roku 15 dni oziroma najkasneje do 27. 2. 2025, je upravičen do izplačila svojega deleža. Če nam še niste sporočili transakcijskega računa za nakazilo, to lahko storite prek povezave Vzajemna - Vnos/sprememba TRR za izplačilo deleža pri preoblikovanju Vzajemne (pri oddaji obrazca boste potrebovali geslo, ki ste ga prejeli v naši pošti, če ga nimate pokličite na 080 20 60).

      Delnice bodo vknjižene pri Centralni klirinško depotni družbi d. d. (KDD) na posebnem računu. Pravica do prevzema delnic ugasne dve leti po uvrstitvi delnic v trgovanje na organiziranem trgu. Delnice, glede katerih upravičenci ne bodo uveljavili pravice do njihovega prevzema, bodo pripadle Kapitalski družbi pokojninskega in invalidskega zavarovanja d.d.

      Prejemnike takšne pošte vljudno prosimo, da jo vrnejo pošti in pošiljatelju.

      Upravičenec z deležem do 120 evrov je lahko v 15 dneh od prejema obvestila, poslanega po pošti oziroma najkasneje do 27. 2. 2025, uveljavil pravico, da namesto denarnega izplačila prejme ustrezno število delnic Vzajemne.

      Upravičenci z deležem nad 120 evrov bodo delnice prejeli samodejno po zakonu, vendar bodo za prenos delnic potrebovali trgovalni račun pri borznem članu (borzni hiši ali banki).

      Upravičenci z deležem, manjšim od 120 evrov, so upravičeni do denarnega izplačila. Da bi prejeli izplačilo, morajo sporočiti svoj TRR prek obrazca, ki ga prejmejo z obvestilom po pošti Če nam še niste sporočili transakcijskega računa za nakazilo, to lahko storite prek povezave Vzajemna - Vnos/sprememba TRR za izplačilo deleža pri preoblikovanju Vzajemne (pri oddaji obrazca boste potrebovali geslo, ki ste ga prejeli v naši pošti, če ga nimate pokličite na 080 20 60).

      Če upravičenec ne bo uveljavil pravice, da namesto izplačila prejme ustrezno število delnic Vzajemne, bo prejel izplačilo svojega deleža v 6 mesecih po sprejetju sklepa o višini osnovnega kapitala in o številu delnic družbe s strani Agencije za zavarovalni nadzor. V tem primeru bo moral upravičenec sporočiti podatke za izplačilo v denarju na obrazcu, saj Vzajemna ne razpolaga z vsemi podatki, potrebnimi za izplačilo deleža. Podatek o TRR je nujen za izplačilo.

      Izplačilo deleža je predvideno do konca leta 2025. Vendar je postopek preoblikovanja v veliki meri odvisen od zunanjih deležnikov – Ministrstva za finance, Agencije za zavarovalni nadzor in pooblaščenega revizorja – zato točnega datuma ne moremo napovedati.

      Da.

      Zakon o statusnem preoblikovanju Vzajemne tega ne določa. Predlagamo, da se z vprašanjem obrnete na izplačevalca denarne socialne pomoči oziroma varstvenega dodatka.

      Delnice bodo izdane v Centralno klirinški depotni družbi (KDD). Če ima upravičenec že odprt trgovalni račun pri banki ali borzno posredniški hiši (BPH) oziroma ga bo odprl ob tej priložnosti, bo lahko uredil prenos delnic na svoj trgovalni račun. Če upravičenec še ne bo imel odprtega trgovalnega računa ali pa bodo posredovani podatki nepopolni, bodo delnice »čakale« upravičenca na KDD še 2 leti. Stroške v zvezi z izdajo delnic v KDD nosi Vzajemna, stroške odpiranja trgovalnega računa in prenosa na trgovalni račun ter nadaljnje stroške poslovanja pa vsak upravičenec sam v skladu s cenikom banke oziroma borzno posredniške hiše.  


      Po sedaj predvideni časovnici bodo delnice Vzajemne kotirale na borzi v začetku leta 2026.

      Delnice lahko proda po njihovi uvrstitvi v trgovanje na Ljubljansko borzo. O tem bo Vzajemna obvestila upravičence in javnost prek spletne strani vzajemna.si/preoblikovanje ter medijev. Z delnicami bo lahko upravljal prek svojega trgovalnega računa, potem ko sklene pogodbo z banko ali borzno posredniško hišo, ki zagotavlja vodenje računa vrednostnih papirjev.

      Vzajemna je odgovor preverila pri Klirinško depotni družb.

      Odgovor je naslednji:

      Glede imetništva računov se bodo uporabljala splošna pravila vodenja računov v centralnem registru, ki ne omogočajo deljenega imetništva računa. En račun lahko pripada samo eni osebi.


      Vzajemna je odgovor preverila pri Klirinško depotni družb.

      Odgovor je naslednji:

      Prevzemanje delnic bo izvedbeno potekalo z vnašanjem nalogov za prenos v informacijski sistem centralnega registra. Iz naloga bo moralo biti razvidno, kdo je upravičenec do delnic. Za posameznega tujega ponudnika računov ne vemo, ali bo na svoji strani podpiral posredovanje nalogov na opisani način, tako da je odgovor na vprašanje odvisen od odločitve posameznega tujega ponudnika. 

      Predlagamo, da pri vašem ponudniku računa preverite, ali bo posredovanje nalogov podpiral.

      Vzajemna je odgovor preverila pri Klirinško depotni družb. Odgovor je sledeč:

      Ločevati je treba vprašanje pooblastila za izvrševanje pravic od vprašanja imetništva delnic »po pooblastilu«. V drugem primeru namreč ne gre samo za pooblastilo, temveč tudi za fiduciarno imetništvo delnic.

      Obe vprašanji pa se dejansko nanašata na člana KDD (banko oz. borznoposredniško družbo), ki bo vodila račun vrednostnih papirjev (torej pod kakšnimi pogoji omogoča vpis pooblaščenca na računu drugega imetnika oz. pod kakšnimi pogoji omogoča fiduciarno imetništvo delnic). Glede slednjega (t.j. fiduciarnega imetništva delnic) lahko dodamo, da je takšno imetništvo v Sloveniji omejeno na specifične zakonsko naštete primere, po katerih je fiduciarni imetnik lahko samo določena profesionalna oseba (ne pa katerakoli oseba).

      Pojasnilo: »določene profesionalne osebe« notarji, odvetniki, stečajni upravitelji.

      Od dohodka, ki ga posamezni upravičenec doseže s prevzemom delnic Vzajemne ali izplačilom deleža, se dohodnina ne plačuje.

      Od dobička iz kapitala, ki ga posamezni upravičenec doseže z odsvojitvijo prevzetih delnic Vzajemne, prav tako ni potrebno plačati dohodnine.

      Če si je premislil v 15 dneh po prejemu obvestila, lahko svojo odločitev spremeni tako, da pošlje nov obrazec. Veljavna bo zadnja podana izjava volje. Nov obrazec je na voljo v poslovalnicah Vzajemne. Po preteku 15 dni sprememba odločitve ni več mogoča.

      Odpiranje trgovalnega računa in urejanje zadev v zvezi z delnicami za mladoletno osebo urejajo starši kot zakoniti zastopniki.

      Delnice bodo izdane v Centralno klirinško depotni družbi (KDD), predvidoma poleti 2025.

      Če ima upravičenec že odprt trgovalni račun pri banki ali borzno posredniški hiši (BPH) oziroma ga bo odprl ob tej priložnosti, bo lahko uredil prenos delnic na svoj trgovalni račun.

      V primeru, da trgovalni račun še ne bo odprt ali če bodo posredovani podatki nepopolni, bodo delnice za upravičenca »čakale« na KDD še dve leti. Za prenos delnic na svoj trgovalni račun imate od začetka trgovanja na organiziranem trgu tako dve leti časa.

      Stroške izdaje delnic na KDD krije Vzajemna, medtem ko stroške odpiranja trgovalnega računa, prenosa delnic nanj in morebitnega nadaljnjega poslovanja krije upravičenec v skladu s cenikom izbrane banke ali borzno posredniške hiše.

      Delnice bo mogoče prodati po njihovi uvrstitvi v trgovanje na Ljubljansko borzo, kar je predvideno za januar 2026. Vzajemna bo o tem obvestila upravičence prek spletne strani https://vzz.si/preoblikovanje in medijev.

      Z delnicami boste lahko upravljali prek svojega trgovalnega računa, ki ga boste odprli pri banki ali borznoposredniški družbi.

      Glede možnosti prenosa delnic več oseb na en trgovalni račun smo preverili pri Klirinško depotni družbi. Prejeli smo naslednji odgovor:

      »Glede imetništva računov se uporabljajo splošna pravila vodenja računov v centralnem registru, ki ne omogočajo deljenega imetništva računa. En račun lahko pripada le eni osebi.«

      Delež pripada vsem, ki so imeli 31. 12. 2023 veljavno zavarovalno pogodbo za eno leto ali več, tudi če so umrli po tem datumu.

      Podatke o deležu pokojnega lahko pridobite v poslovalnici Vzajemne. Dediči so do deleža upravičeni v skladu z dednimi deleži, bodisi pri izplačilu deleža bodisi pri prevzemu delnic.


      Zainteresirana oseba (dedič) lahko na poslovalnici Vzajemne na podlagi predložitve mrliškega lista ali drugega ustreznega dokumenta pridobi Potrdilo o višini deleža, ga priglasi v zapuščinskem postopku in pridobi pravnomočen sklep, ki ga bo potrebovala za izplačilo deleža pokojne osebe oziroma za prevzem delnic Vzajemne po pokojnem.

      DELEŽ V DELNICAH

      Dediči bodo delnice lahko prevzeli, ko bodo te izdane pri Klirinško depozitni družbi, o čemer bo Vzajemna javnost obvestila prek medijev in na spletni strani, predvidoma jeseni 2025. Podlaga za prevzem delnic je pravnomočen sklep o dedovanju.

      DENARNI UPRAVIČENEC

      Če je bil pokojni član Vzajemne denarni upravičenec (delež ne presega 120 evrov), vas prosimo, da izpolnite obrazec na spodnji povezavi in priložite pravnomočen sklep o dedovanju, s katerim je določeno o razdelitvi deleža Vzajemne med dediče.

      Za vračilo deleža denarnim upravičencem vas prosimo, da izpolnite obrazec, dostopen na povezavi Vzajemna - Vračila deleža pri preoblikovanju Vzajemne dedičem

      Ključni podatki o premiji: 12 % rast kosmate obračunane premije v primerjavi z letom 2023 ter rast letne premije novo sklenjenih zavarovanj, katerih rast je bila 4 %, pri zdravstvenih zavarovanjih pa 21 %, in to kljub izpadu velikega dela dodatnih zdravstvenih zavarovanj, sklenjenih skupaj z dopolnilnim zdravstvenim zavarovanjem.

      Kapitalska ustreznost Vzajemne odraža finančno stabilnost zavarovalnice in sposobnost pokrivanja prevzetih tveganj z razpoložljivim kapitalom. Točne vrednosti kapitalske ustreznosti na dan 31. 12. 2024 bodo znane konec januarja, vendar pa lahko že podamo določene ocene. V primeru izplačila vsem članom do 120 evrov in izplačila ZZZS ocenjujemo kapitalsko ustreznost v višini več kot 270 %., v primeru izplačila samo članom (in ne ZZZS) pa v višini med 320 in 330 %.

      Predvidena točka preloma (»break even«) za dosego pozitivnih poslovnih rezultatov se ocenjuje za leto 2028, z možnostjo že leta 2027, kar je rezultat dosedanjega uspešnega poslovanja in strateških prilagoditev.

      Število zavarovalnih polic: trenutno aktivnih več kot 320.000 polic zdravstvenih in nezgodnih zavarovanj. Z 31 poslovalnicami smo prisotni po vsej Sloveniji

      Poleg razvoja novih zavarovalnih produktov iščemo priložnosti za sodelovanje s strateškimi partnerji na komplementarnih področjih. Eden od Vzajemninih strateških ciljev za prihodnje obdobje je bančno zavarovalništvo in širitev na nove trge, pri čemer se bomo v prvi fazi osredotočili na Hrvaško. Pri tem bo ključnega pomena povezovanje z izvajalci, ki zagotavljajo visoko kakovost storitev, kakršno Vzajemna vzdržuje v Mreži izvajalcev zdravstvenih storitev Varuha zdravja s 188 izvajalci. S tem pokrijemo potrebe zavarovancev praktično po vsej Sloveniji.

  • Asistenčna storitev Varuha zdravja

    Prijava asistence

      V sklopu asistenčnega centra Varuha zdravja vam nudimo informacije:

      • v zvezi z vašim zavarovanjem in obsegom kritij,
      •  o pogojih in načinu uveljavljanja pravic iz zavarovanja,
      • o izvajalcih zdravstvenih storitev iz zavarovanja in
      • splošne informacije o naših produktih ter zdravstvenem sistemu.

      V asistenčnem centru se preveri in potrdi upravičenost vašega zahtevka za uveljavljanje zdravstvenih storitev, skladno s sklenjeno pogodbo.

      Da boste lahko hitro prišli do potrebne zdravstvene storitve, v asistenčnem centru poskrbijo za:

      • organizacijo zdravstvene storitve, ki jo potrebujete,
      • organizacijo pomoči na domu,
      • pripravo vseh potrebnih informacij za hitro in enostavno uveljavljanje zdravstvene storitve za vas in
      •  ureditev plačila ali povračila stroškov zdravstvenih storitev skladno s pogoji.

      Asistenčno zahtevo lahko oddate:

      Zaradi zaščite vaših podatkov vas prosimo, da nam po elektronski pošti ne pošiljate podatkov in dokumentacije, povezanih z vašim zdravstvenim stanjem.

      Zahtevo za refundacijo stroškov (povračilo stroškov) lahko oddate na povezavi: Vzajemna - Prijava zavarovalnega primera.

      Zaradi preverbe upravičenosti do povračila in potrditve vašega zahtevka je treba pred koriščenjem storitve obvestiti asistenčni center Varuha zdravja.

      Za uveljavljanje zdravstvene storitve potrebujete napotilo, ki je lahko v obliki izdane napotnice ali izvida, iz katerega je jasno razvidno, katero storitev potrebujete.

      Napotilo (npr. napotnica ali delovni nalog) potrebujemo za dokazilo medicinsko upravičene napotitve na storitev. Napotnica ostane prosta za naročanje v javni zdravstveni mreži (za pregled prek vaše police je ne unovčimo).

      Za naročilo na pregled pri zdravniku skrbniku ali pediatru napotilo ni potrebno.

      Asistenčni center je treba obvezno obvestiti pred vsako opravljeno storitvijo, saj lahko le tako pravočasno preverimo in potrdimo upravičenost vašega zahtevka in obvestimo izvajalca zdravstvene storitve.

      Sodelujemo z več kot 195 izvajalci zdravstvenih storitev na območju Slovenije in v tujini. Oglejte si jih na: https://www.vzajemna.si/zavarovanja/mreza-vzajemna-net-zdravstvena-polica


      Z večino domačih partnerjev imamo sklenjene neposredne pogodbe o sodelovanju, za izvajanje storitev v tujini pa smo se povezali z našimi asistenčnimi partnerji, ki nam pomagajo pri zanesljivi organizaciji kakovostnih zdravstvenih storitev v tujini (www.best-treatment.comwww.medico-veritas.net in www.vc-intl.si). Partnersko mrežo neprestano širimo in razvijamo v skladu z vašimi potrebami.

      Zavarovalnica povrne stroške plačanih zdravstvenih storitev pri nepogodbenih izvajalcih le na podlagi vnaprejšnjega dogovora z nami in zahtevka za povrnitev stroškov, in sicer največ do višine vrednosti posamezne storitve, opisane spodaj.

      Na seznamu so navede najpogostejše opravljene storitve v preteklem letu in informativne vrednosti, ki pase lahko spreminjajo brez predhodnega obvestila. V primerih, ko višina storitve ni določena, bomo primer obravnavali individualno.

      Specialistične ambulantne storitve Kritje storitve do najvišje višine vrednosti
      SPECIALISTIČNI PREGLEDI  
      Specialistični pregled 80,00 €
      Kontrolni specialistični pregled 40,00 €
      Obravnava pri psihiatru/psihologu 70,00 €
      POSVET NA DALJAVO  
      ePosvet - video 50,00 €
      Telefonski posvet 50,00 €
      OSNOVNE PREISKAVE  
      Ultrazvočne preiskave 70,00 €
      RTG preiskave 35,00 €
      Obremenitveno testiranje (cikloergometrija ali ergometrija) 80,00 €
      Spirometrija 35,00 €
      EKG 25,00 €
      EMG 100,00 €
      Dihalni test 70,00 €
      Denziometrija 40,00 €
      Ostale preiskave 100,00 €
      ENOSTAVNI AMBULANTNI POSEGI  
      Aplikacija blokade 40,00 €
      Punkcija organa z UZ tehnologijo 120,00 €
      Odstranitev kožne / podkožne spremembe, tvorbe ali znamenja 100,00 €
      Sklerozacija varic 50,00 €
      Odstranjevanje žilic (kapilar) 80,00 €
      Elastična ligatura hemoroidalnega vozliča 35,00 €
      Izrez hemoroidalnega vozliča 150,00 €
      Polipektomija 40,00 €
      ZAHTEVNE DIAGNOSTIČNE PREISKAVE  
      RAČUNALNIŠKA TOMOGRAFIJA (CT, CTA)  
      CT preiskava 150,00 €
      CT preiskava s kontrastom 200,00 €
      CTA preiskava 280,00 €
      MAGNETNA RESONANCA (MR, MRA)  
      MR preiskava 220,00 €
      MR preiskava s kontrastom 300,00 €
      MRA preiskava 200,00 €
      MRA preiskava s kontrastom 250,00 €
      OSTALE ZAHTEVNE DIAGNOSTIČNE PREISKAVE  
      Gastroskopija 130,00 €
      Kolonoskopija 200,00 €
      Histološka preiskava 150,00 €
      AMBULANTNI OPERATIVNI POSEGI  
      Artroskopija 1.600,00 €
      Operacija kile 950,00 €
      Operacija krčnih žil 1.000,00 €
      Operacija sive mrene 1.200,00 €
      Odstranitev gangliona 300,00 €
      Operacija karpalnega kanala 350,00 €
      Ostali ambulantni posegi do povprečne cene, ki jo Vzajemna plača izvajalcu v mreži Varuha zdravja
      REHABILITACIJA  
      Fizioterapija - mala obravnava 30,00 €
      Fizioterapija - ostalo 50,00 €
      Delovna terapija 40,00 €
      Govorna terapija 80,00 €

      Izvide zdravljenja prejme izključno zavarovanec. Vzajemna kot organizator in plačnik zdravstvenih storitev izvidov opravljenih storitev ne prejme.

      Po oddaji obrazca smo vam na telefonsko številko, ki ste jo navedli v zahtevi, poslali sporočilo s spletno povezavo, prek katere potrdite veljavnost svojih kontaktnih podatkov. Unikatna povezava je aktivna eno uro. Če povezava ni aktivirana pravočasno, je treba obrazec ponovno oddati.

      Čakalna doba

      Zdravstvene storitve se lahko uveljavlja tri mesece po začetku zavarovanja, kar predstavlja obdobje čakalne dobe ob sklenitvi (razen če s pogodbo ni dogovorjeno drugače). Če boste zdravstvene storitve potrebovali zaradi poškodb, ki so posledica nezgode, nastale po sklenitvi zavarovanja, te čakalne dobe ni.

      Pogojna čakalna doba

      Za vsa obstoječa zdravstvena stanja, ki ste jih imeli do začetka zavarovanja, velja 24-mesečna čakalna doba, šteta od dneva začetka zavarovanja. Če se v obdobju pogojne čakalne dobe zdravite za obstoječe zdravstveno stanje, se pogojna čakalna doba za obstoječa stanja šteje od zaključka zadnjega zdravljenja.

      • Primer:

      Potrebujem pregled pri ortopedu zaradi bolečin v desnem ramenu, zaradi katerih sem bil nazadnje pregledan pri specialistu tik pred sklenitvijo zavarovanja. Ali lahko koristim specialistične storitve za desno ramo?

      Storitve lahko koristite po poteku pogojne čakalne dobe (24 mesecev), pri čemer velja, da v času pogojne čakalne dobe težav niste imeli.

      Za bolezni in stanja, ki so se pojavila v času čakalne dobe ob sklenitvi, velja 24-mesečna čakalna doba, šteta od dneva, ko ste se zavedeli simptomov, oziroma ste se že zdravili, čeprav diagnoza še ni bila postavljena.

      Kronična stanja

      Če se bolezen, stanje ali poškodba med trajanjem zavarovanja opredeli kot kronična, krijemo zdravstvene storitve še za obdobje šestih mesecev od datuma opredelitve. Po tem obdobju ne krijemo več stroškov zdravstvenih storitev v zvezi s to boleznijo, stanjem ali poškodbo.

  • Asistenca v tujini

    Zahtevaj povračilo stroškov

      Če med bivanjem v tujini potrebujete zdravniško pomoč, vam svetujemo, da stopite v kontakt s 24-urnim asistenčnim centrom, ki obratuje vse dni v tednu:

      Stroške zdravstvenih storitev v tujini lahko poravnate sami in zahtevate povračilo prek povezave: Vzajemna - Prijava zavarovalnega primera. Vaš zahtevek bomo obravnavali v najkrajšem možnem času.

      O svoji zdravstveni težavi se lahko kadarkoli (24/7) posvetujete s splošnim zdravnikom prek storitve Dr. Posvet. Storitev se uporablja s pametnim telefonom ali računalnikom. Vsa komunikacija z zdravnikom poteka prek aplikacije, ki jo izberete ob aktivaciji, in sicer kot klepet ali video klic.

      Ste izgubili povezavo do storitve Dr. Posvet? Povezavo ponovno pridobite tu: Vzajemna - Dr. Posvet - povezava do storitve

      Na območju Rusije, Belorusije, Ukrajine, Palestine in Izraela do nadaljnjega ne moremo zagotavljati organizacije in kritja stroškov zdravstvenih storitev.

      Glede potovanj v Ukrajino, Rusijo, Izrael in Palestino je določena opozorila izdalo tudi Ministrstvo za zunanje zadeve, ki vsem našim državljanom potovanja v naštete države odsvetuje (aktualne informacije lahko spremljate na Države | GOV.SI).

  • Plačila

      Če ste premijo poravnali po datumu roka plačila, lahko pride do dvojnega zneska na položnici, ki zajema pretekli in tekoči mesec. Za točne podatke in preverbo pokličite na brezplačno telefonsko številko 080 20 60 ali nam pišite prek kontaktnega obrazca na povezavi vzz.si.

      V skladu s splošnimi pogoji se zavarovalna premija plačuje vnaprej, in sicer 18. dne v mesecu pred začetkom obdobja, za katero se premija plačuje.

      V skladu s splošnimi pogoji se zavarovalna premija plačuje vnaprej, in sicer do zadnjega dne v mesecu za naslednji mesec. Odtegljaj prek trajnika se tako nanaša na prihodnji mesec, UPN-obrazec pa na tekoči mesec.

      Premija se plačuje vnaprej, in sicer do vključno zadnjega dne v mesecu pred začetkom obdobja, za katero se premija plačuje.

      Za obročno plačilo je treba podati pisno vlogo po pošti ali elektronski pošti. V sporočilu navedite razlog in dinamiko odplačevanja. Na podlagi vaše prošnje nato sprejmemo odločitev. Vlogo, ki vsebuje vaše osebne podatke nam lahko pošljete na naslov Vzajemna zdravstvena zavarovalnica, Vošnjakova ulica 2, 1000 Ljubljana, ali prek kontaktnega obrazca na povezavi vzz.si.

  • Program zvestobe Varuh zdravja

    Včlani se

      Program zvestobe Varuh zdravja je edinstven brezplačni program aktivnega varovanja zdravja, s katerim vaše zdravje ne le zavarujemo, temveč vam pomagamo zanj tudi skrbeti in ga ohranjati.

      V program se lahko vključi vsak zavarovanec Vzajemne, star najmanj 18 let.

      Ob vključitvi v program zvestobe Varuh zdravja vam pripada paket dobrodošlice, ki ga lahko prevzamete v eni izmed naših poslovalnic (https://www.vzajemna.si/poslovalnice).

      Paket vključuje:

      • majico
      • 10-odstotni popust na zobozdravstvene storitve v Dentalnem centru Varuh zdravja
      • 10-odstotni popust na Celoletno zavarovanje za tujino Multitrip

      + dobroimetje v vrednosti 40 evrov za nova zavarovanja (za osebe, stare do vključno 30 let)

      ali

      + dobroimetje v vrednosti 20 evrov za nova zavarovanja (za osebe od 31. leta starosti)

      V program zvestobe Varuh zdravja se lahko brezplačno ter hitro in enostavno vključite na povezavi Vključitev v Program Varuh zdravja | Moj Varuh zdravja (vzajemna.si), s klicem v asistenčni center na brezplačno telefonsko številko 080 20 60 ali pri obisku ene izmed naših poslovalnic (Poslovalnice | Varuh zdravja | Vzajemna).

      Člani programa zvestobe Varuh zdravja lahko pri naših partnerjih uveljavljate popuste in ste upravičeni do drugih privlačnih ugodnosti.

      Seznam vseh ugodnosti je dostopen na Ugodnosti | Varuh zdravja | Vzajemna

      Članom programa je brezplačno na voljo tudi spletna telovadnica z več kot 100 vadbami, prilagojenimi različnim stopnjam telesne pripravljenosti.

      Vadbe, ki so na voljo, si lahko ogledate tukaj: Spletna telovadnica | Varuh zdravja | Vzajemna

      Vsi zavarovanci Vzajemne in člani programa zvestobe Varuh zdravja ob sklenitvi zavarovanja prejmete točke, s katerimi napredujete v programih in si tako zagotovite privlačnejše nagrade. Pri vključitvi v program zvestobe se samodejno upošteva izračun točk, kjer 1 evro predstavlja 1 točko. Član programa zvestobe prejme zavarovalno prednost vsakih 11 mesecev. Prvič jo prejmete po 11 mesecih članstva v programu.

      Za pridobitev nagrade kontaktirajte svojega svetovalca na Vzajemni, pokličite na brezplačno telefonsko številko 080 20 60 ali nam pišite prek kontaktnega obrazca na povezavi vzz.si.

      Program Točke Nagrajevanje zvestobe
      OSNOVNI Do 100 20 EUR za novo sklenjena zavarovanja Vzajemne
      AKTIVNI Od 101 DO 300 40 EUR za novo sklenjena zavarovanja Vzajemne
      VARNI Od 301 do 600 60 EUR za novo sklenjena zavarovanja Vzajemne
      MLADI Do 600 60 EUR za novo sklenjena zavarovanja Vzajemne
      PREMIUM Od 601 do 800 100 EUR za novo sklenjena zavarovanj Vzajemne ali ugodnost pri partnerjih Vzajemne
      PREMIUM PLUS Od 800 150 EUR za novo sklenjena zavarovanja Vzajemne ali ugodnosti pri partnerjih Vzajemn

      Člani programa zvestobe Varuh zdravja lahko na povezavi Kartica Vzajemna preverite veljavnost svoje digitalne kartice in program v katerega ste vključeni.

      Za izstop iz programa nam morate poslati odstopno izjavo prek kontaktnega obrazca na povezavi vzz.si ali po klasični pošti na naslov Vzajemna, Vošnjakova ulica 2, 1000 Ljubljana.

      POZOR: Z izstopom boste izgubili pravice do koriščenja ugodnosti in zavarovalnih prednosti z naslova zvestobe.

      Za dodatno pomoč ali vprašanja nas kontaktirajte prek kontaktnega obrazca na povezavi vzz.si  ali na brezplačni telefonsko številko 080 20 60.

  • Registracija in uporaba portala Moj Varuh zdravja

    Registriraj se

      V portal se lahko registrirajo vsi zavarovanci Vzajemne ali člani programa zvestobe Varuh zdravja. Če še niste član/-ica programa aktivnega programa varovanja zdravja, se lahko včlanite tukaj. Članstvo v programu je brezplačno, ob vključitvi prejmete tudi paket dobrodošlice.

      Registracija poteka v treh korakih:

      1.  korak »Začetek registracije«: vpišete ime, priimek, elektronski naslov in geslo.
      2. korak »Potrditev e-naslova«: potrdite, da je vpisani elektronski naslov vaš in pravilen.
      3. korak »Zaključek registracije«: vnesete ostale podatke, na podlagi katerih vas bomo prepoznali, vnesete registracijsko kodo in zaključite registracijo.

      Postopek registracije začnete tako, da na povezavi https://www.vzajemna.si/mojvaruhzdravja/ kliknete na gumb »USTVARI PROFIL«.

      Neregistrirani uporabniki na portalu lahko uredijo sklenitev zavarovanja, poiščejo več informacij o zavarovalnih kritjih in se včlanijo v brezplačen program zvestobe Varuh zdravja, namenjen preventivni skrbi za zdravje.

      Registrirani uporabnik lahko v razdelku "Pregled vseh zavarovanj" pregleduje obstoječe zavarovalne police in izbrana kritja na policah ter hitro in enostavno sklepa nova zavarovanja. Na desni strani vmesnika je za razlago kritij in pomoč pri vnosu potrebnih podatkov na voljo Asistent.

      Registrirani uporabnik lahko v oknu »Sporočila« na varen način komunicira z zavarovalnico. Ker ne želimo, da bi kaj zamudili, vse odgovore prejmete tudi na svoj elektronski naslov.

      Portal Moj Varuh zdravja registriranim uporabnikom v razdelku »Prijava škode« omogoča hitro in enostavno prijavo škode ali asistence.

      V razdelku »Lojalnosti program«[ je prikazano vaše trenutno stanje dobroimetja in morebitne ugodnosti, ki vam pripadajo z naslova vašega članstva in aktivnosti v programu zvestobe Varuh zdravja.

      Svoje osebne podatke, privolitve, fotografijo profila in geslo za vstop lahko posodabljate v svojem profilu, do katerega dostopate s klikom na »Moj profil« v zgornjem desnem kotu zaslona.

      Če potrditvenega elektronskega sporočila na vaš elektronski naslov ne prejmete v nekaj minutah, lahko v oknu »Potrditev e-naslova« ponovno sprožite pošiljanje. Svetujemo vam, da preverite tudi predal za »neželeno pošto«.

      Če ste se pri vnosu elektronskega naslova na začetku registracije zmotili, vas prosimo, da postopek registracije ponovite.

      Postopka registracije ni mogoče končati, ker na podlagi vnesenih podatkov ne moremo potrditi vaše identitete. Vneseni podatki se razlikujejo od podatkov, ki ste nam jim podali ob sklenitvi zavarovalne police. Registracijo na portalu lahko končajo vsi zavarovanci Vzajemne ali člani programa zvestobe Varuh zdravja.

      Prosimo vas, da nam pišete prek spletnega obrazca na povezavi vzz.si. Odgovorili vam bomo v najkrajšem možnem času. 

  • Dr. Posvet

    Pridobi povezavo

      Asistenčna storitev Dr. Posvet je varen in zaseben kanal za posvet z zdravnikom. Storitev se lahko uporablja s pametnim telefonom ali z računalnikom. Vsa komunikacija z zdravnikom poteka prek aplikacije, ki jo izberete ob aktivaciji (WhatsApp, Viber, Facebook Messenger, Telegram) na telefonu ali računalniku, in sicer kot klepet ali videoklic.

      Storitev lahko uporabljate kjerkoli in kadarkoli – vse dni v letu, 24 ur dan.

      Storitev pripada zavarovancem s sklenjenim zavarovanjem, katerega del je storitev Dr. Posvet. To so naslednja zavarovanja:

      • Zdravstvena polica
      •  E-zdravnik
      • Covid
      • Celoletno zavarovanje za tujino Multitrip (storitev pripada zavarovalcu – sklenitelju zavarovalne police)

      Za dostop in uporabo storitve morate ob sklenitvi podati svoj kontaktni podatek (številko mobilnega telefona in/ali elektronski naslov). Storitev vam pripada v celotnem obdobju veljavnosti sklenjenega zavarovanja.

      Na kontaktni podatek, ki ste ga podali ob sklenitvi zavarovanja (številko mobilnega telefona ali elektronski naslov), vam bo naš pogodbeni partner poslal aktivacijsko povezavo.

      V dokumentu najdete kratka navodila, ki vam bodo v pomoč pri aktivaciji.

      Na vaša vprašanja odgovarjajo zdravniki iz mreže pogodbenega partnerja. Vprašanja in odgovori so zaupne narave med vami in zdravnikom.

      Storitev je namenjena podajanju splošnih zdravstvenih informacij in ne nadomešča zdravstvene diagnoze oziroma zdravljenja ter ni namenjena reševanju nujnih zdravstvenih primerov in nujnih zdravstvenih stanj, ki ogrožajo življenje.

      Za ponovno pridobitev povezave vas prosimo, da izpolnite obrazec Vzajemna - Dr. Posvet - povezava do storitve. Po izpolnitvi obrazca vam bomo povezavo ponovno poslali na telefonsko številko ali elektronski naslov.

      Storitev Dr. Posvet je varen in zanesljiv način, da na svoja vprašanja o zdravstvenem stanju hitro pridobite odgovore zdravnika, običajno že v nekaj minutah. Če se želite odjaviti od storitve, v aplikaciji za klepet pošljite sporočilo z besedo »ODJAVA«.

      Težave s povezavo

      Storitev znova poskusite uporabiti na stabilni povezavi, na primer na domačem brezžičnem omrežju.

      Preklic video posveta s strani uporabnika

      Svetujemo vam, da nadaljujete s pisnim posvetom ali znova zaženete možnost video posveta.

      Uporabnik storitve posreduje premalo informacij o zdravstvenem stanju

      Če zaženete video posvet, vas uporabniški vmesnik pred povezavo z zdravnikom zaprosi za opis zdravstvene težave z vsaj 50 znaki (zdravnik za ustrezen odgovor potrebuje kontekst). Če posredujete premalo informacij, vas uporabniški vmesnik pozove k zagotovitvi več informacij.

      Neupoštevanje navodil uporabniškega vmesnika

      Storitev Dr. Posvet za povezovalni člen med uporabnikom in zdravnikom uporablja virtualnega asistenta (uporabniški vmesnik). Za uspešno uporabo storitve vas prosimo, da dosledno sledite navodilom virtualnega asistenta, na primer: Ali vaše vprašanje lahko pošljem zdravnikom? Da/Ne.

  • Spremembe osebnih podatkov in podatkov na zavarovalnih policah

      Ste spremenili stalno prebivališče, naslov za prejemanje pošte, priimek?

      Če pride do sprememb vaših osebnih in drugih podatkov, ste nam dolžni pravočasno oziroma najkasneje v 8 dneh od spremembe pisno sporočiti vsako spremembo osebnih podatkov iz zavarovalne pogodbe, prenehanje statusa zavarovane osebe v obveznem zdravstvenem zavarovanju, prenehanje zavezanosti za plačevanje doplačil in druge okoliščine, ki so pomembne za zavarovalno pogodbo.

      Za formalno ureditev spremembe vas prosimo, da izpolnite spletni obrazec, ki ga najdete na povezavi

      Sprememba osebnih podatkov

      Podrobnejše informacije

      Zavarovalnica Vzajemna omogoča več načinov in dinamik plačevanja premij:

      • SEPA direktna obremenitev (SDD)

      Direktna obremenitev SEPA (kratica SDD) je plačilna storitev, s katero iz kritja na svojem transakcijskem računu poravnavate obveznosti do prejemnikov plačil v Sloveniji in tudi v več kot 30 državah Evrope, ki so del enotnega območja plačil v evrih oziroma območja SEPA.

      Na Vzajemni izvajamo SDD 18. v mesecu.

      Za izvajanje SDD storitev veljajo splošni pogoji bank, s katerimi se lahko seznanite pri svoji banki.

      Odločite se za direktno obremenitev SEPA in pridobite 10 EUR dobroimetja, ki ga lahko unovčite pri novo sklenjenih zavarovanjih Vzajemne, s trajanjem več kot 12 mesecev.

      O vzpostavitvi plačevanja preko SDD* vas bomo pisno obvestili in vam poslali kupon za dobroimetje. Želimo vam prijetne poletne dni in vas lepo pozdravljamo.

      • E-račun


      E-račun je račun, ki ga Vzajemna, d.v.z., kot izdajatelj izda prejemniku računa v elektronski obliki in ki se preko sistema E-račun posreduje do prejemnika. Izdan je v standardni elektronski obliki in enakovredno nadomešča račun v papirni obliki.

      Prednosti plačevanja z e-računom:

      • Prejem e-računa je možen neposredno v vašo spletno banko in /ali na vaš elektronski naslov.
      • Enostavno in hitrejše plačevanje.
      • Nižji stroški plačevanja (plačilo računa v spletni banki je praviloma nižje od plačila na bankomatu ali na bančnem okencu).


      • Odtegljaj od pokojnine

      Upokojenci zavarovalne premije lahko plačujete tudi z odtegljajem od pokojnine. Za ureditev odtegljaja boste potrebovali 10 mestno številko upravičenca, ki je navedena na sprednji strani kartice upokojenca ali na odrezku za pokojnino

      • Dinamika plačevanja zavarovalnih premij

      Zavarovalne premije lahko plačujete z letno, polletno, četrtletno ali mesečno dinamiko. Ob izbiri letne dinamike plačevanja vam nudimo 3-odstotni stalni popust na vse zavarovalne police z letno dinamiko.


      Spremembo načina ali dinamike plačevanja premij lahko hitro in enostavno uredite preko spletnega obrazca na povezavi 

      Vzajemna - Sprememba načina plačila


      Upravičenci, katerih delež ne presega 120 evrov, ste imeli do 27. 2. 2025 možnost uveljaviti pravico, da namesto izplačila svojega deleža prejmete ustrezno število delnic Vzajemne.

      Če te pravice niste uveljavili, ste upravičeni do izplačila deleža.

      Za izplačilo deleža morate javiti TRR – če tega še niste storili z vračilom izjave prek klasične pošte ali prek spletne poslovalnice oziroma če želite spremeniti TRR, na katerega naj se izplača delež, to storijo z izpolnitvijo obrazca na spodnji povezavi:

      Vzajemna - Vnos/sprememba TRR za izplačilo deleža pri preoblikovanju Vzajemne


      Za ureditev spremembe upravičenca izplačil na zavarovalni polici vas prosimo, da izpolnite spletni obrazec, ki ga najdete na povezavi 

      Vzajemna - Sprememba upravičenca



      Za ureditev spremembe zavarovalca ali plačnika zavarovalne police vas prosimo, da izpolnite obrazec, ki ga najdete v priponki.

      Izpolnjen in podpisan obrazec nam posredujte prek kontaktnega obrazca na povezavi vzz.si ali po pošti na naslov Vzajemna, zdravstvena zavarovalnica, Vošnjakova ulica 2, 1000 Ljubljana

      Stroškovnik priprave predloga izvršb

      Z dnem 01.09.2023 stopi v veljavo naslednji Stroškovnik priprave predloga izvršb: 

      • strošek priprave predloga za izvršbo za fizično osebo 30,00 EUR 
      • strošek priprave predloga za izvršbo za pravno osebo 30,00 EUR 

      Stroškovnik priprave predloga za izvršbo fizičnih in pravnih oseb je sprejela Uprava Vzajemne, d.v.z., Ljubljana na seji dne 29.08.2023. Stroškovnik velja in se uporablja od 01.09.2023.

      Obveščamo vas, da bo od 1. septembra 2023 dalje v veljavi nov Stroškovnik za vlaganje izvršb (v nadaljevanju Stroškovnik). 

      V skladu z zakonskimi določili in določili zavarovalnih pogojev ima Vzajemna, d.v.z. (v nadaljevanju Vzajemna ali upnik), pravico razdreti zavarovalno pogodbo, če zavarovanec oziroma druga zainteresirana oseba pravočasno (do zapadlosti) ne plača zavarovalne premije (t.i. plačilna nedisciplina) ter neporavnane obveznosti, skupaj s pripadajočimi obrestmi, izterjati po sodni poti (izvršba). Pred prekinitvijo pogodbe in pred aktivnostmi, povezanimi s sodno izterjavo, upnik dolžnika z opominom spomni in spodbuja k poravnavi nastalega dolga. Če dolžnik po opominu dolg poravnava, se izogne izvršbi in z njo povezanimi stroški. Opominjanje je po Obligacijskem zakoniku (OZ, tretji odstavek 937. člena) obvezno pri vseh zavarovalnih pogodbah. 

      Izvršba se začne z izdajo sklepa o izvršbi. Zoper izdani sklep o izvršbi lahko dolžnik poda ugovor. Če je ta utemeljen, se izdani sklep o izvršbi razveljavi, zadeva pa se naprej obravnava pred sodiščem. Sodišče v tem primeru izvede pravdni postopek, v katerem pretehta trditve in dokaze obeh strank in odloči ali je zahtevek upnika utemeljen ali ne. Če zahtevek ne presega višine 2.000,00 EUR, se zadeva obravnava kot spor majhne vrednosti, kjer veljajo posebna pravila, postopek je poenostavljen in zato praviloma krajši. Sodišče na koncu pravdnega postopka izda sodbo, na podlagi katere lahko upnik začne nov postopek izvršbe. Pred začetkom pravdnega postopka mora upnik najprej plačati sodno takso, katere višina je odvisna od višine zahtevka. Sodna taksa za vložitev predloga za izvršbo pa znaša od 44,00 EUR dalje.

      Predmet izvršbe je tisti del premoženja dolžnika, na katerega se lahko poseže z namenom prisilne izterjave zapadle obveznosti. Predmet izvršbe je lahko vsako dolžnikovo premoženje ali premoženjska pravica, če ni z zakonom izvzeta iz izvršbe. Predmet izvršbe so tako lahko dolžnikovi denarni prejemki (plača, nadomestilo plače, pokojnina itd.), dolžnikova denarna sredstva pri bankah in hranilnicah, dolžnikove premičnine (izvršba na dolžnikove premičnine se opravi z rubežem, cenitvijo in prodajo zarubljenih premičnin), itd. Upnik predlog za izvršbo posreduje sodišču, ki opravi izvršbo v skladu z Zakonom o izvršbi in zavarovanju (ZIZ). 

      Upoštevaje vse navedeno je nazorno razvidno, da je izvršilni postopek vedno povezan z dodatnimi, izvršilnimi stroški. V skladu z zakonodajo (ZIZ, 38. člen) pa velja, da je vse izvršilne stroške, ki so bili potrebni za izvršbo, dolžan povrniti dolžnik. Iz tega neposredno izhaja, da se, v primeru neplačila zapadlih obveznosti, katerih plačilo upnik terja po sodni poti, dolžnikova skupna obveznost še dodatno poveča, in sicer za plačilo sodne takse pri vložitvi predloga za izvršbo, morebitne sodne takse za začetek pravdnega postopka (v primeru vložitve ugovora s strani dolžnika), morebitne odvetniške stroške, stroške postavitve izvedenca, administrativne stroške itd. 

      Od 1. januarja 2021 dalje Vzajemna v sodnih postopkih, namenjenih izterjavi zapadlih neplačanih obveznosti, uveljavlja tudi povrnitev vseh stroškov, ki jih ima kot upnik v zvezi z vsemi aktivnostmi, nastalimi in potrebnimi zaradi uveljavljanja plačila zapadlih obveznosti, in sicer skladno z objavljenim Stroškovnikom. 

      V izogib sodnemu uveljavljanju neplačanih zapadlih obveznosti, pri katerem dolžniku nastajajo dodatni stroški in jih je skladno z zakonodajo dolžan tudi plačati, Vzajemna poziva vse zavarovalce k pravočasnemu plačevanju svojih obveznosti iz zavarovalnih pogodb.

      Središče naše pozornosti ste vi, zato naše storitve ves čas prilagajamo vašim potrebam ter ustvarjamo odlične uporabniške izkušnje.

      Del našega truda za ohranjanje visokih standardov kakovosti storitev je tudi zagotavljanje nadzora nad vašimi osebnimi podatki. Podano privolitve za neposredno trženje naslova lahko enostavno prekličete, želimo pa vas spomniti, da vam ohranjanje soglasja omogoča:

      - Obveščenost o ekskluzivnih ponudbah in popustih.

      - Informiranost o novostih in dogodkih Varuha zdravja, Vzajemne.

      - Posebne ugodnosti za zvestobo.

      Če želite vseeno preklicati privolitev za neposredno trženje vas prosimo, da izpolnite obrazec na povezavi

      Vzajemna - Preklic privolitve za neposredno trženje


Naroči svetovalca

Naročite svetovalca in skupaj boste našli najboljšo rešitev za vas. Svetovalca lahko naročite prek spodnjega obrazca, e-maila ali na brezplačni telefonski številki.